onsdag 29 maj 2013

Med doften av sommarlov!

Nu börjar det lukta väldigt gott ute. När jag gick och hämtade flickorna igår så kände man lukten av syren. Det kopplar jag ihop med sommarlov! Man blir så där glad i kroppen så man bara vill skutta och sjunga alla skolavslutningssånger. Det finns verkligen ingen bättre tid på året!

När barnen var hämtade och vi gick tillbaka hem så kände även de att det luktade gott. Så de luktade på syrenerna och sen fick de också något glädjefnatt för sen sprang de och studsade hela vägen hem <3

2013-05-28 12.48.50 2013-05-28 12.49.082013-05-28 12.51.45

Väl hemma sen vilade vi ute. Nikki sov en timme men Nora kunde inte slappna av och somna. Men hon låg och vilade i alla fall och det är ju det viktigaste för hon var trött. Sen var vi ute en liten stund men Nikki ville gå in och leka så det fick vi göra. Jag la mig i soffan och vilade och det skulle jag inte gjort för efter det kunde jag knappt röra mig pga träningsvärken :p

Så idag ska jag hålla mig igång mesta delen av dagen så att jag inte blir som en gammal tant i kroppen idag igen!

1 kommentar:

  1. Njut undertiden du kan och har tid för roligheter underhelgerna, man vet aldrig när du får ett jobb kanske du måste jobba de flesta helgerna;) Hoppas ni får det roligt mysigt på båtresan.

    Ja men givet att de är de bästa vi har. Ångrar inte en sekund att jag fick Elina och skulle inte kunna leva med mig själv om jag förlorade henne. Hon är min allt <3 är det inte lite så, att barnen har det starkaste bandet?

    Så duktig du är som börjat och träna och håller igång. Men tänk på att vila också, det ingår i endel av processen. Det är viktigare att vila och köra lugnt i början än att köra hårt och inte vila alls i början. Man får ta det steg för steg;) När man är lite varm i kläderna sen och känner att träningsvärken inte kommer så ofta då ökar man antal dagar att träna och nivå, osv.

    Ja jag längtar så tills jag får börja igen. Innan jag fick Elina tränade jag ganska mycket på gym och var ute och sprang hela sommrarna.

    Nu så finns inte tiden riktigt tid för mig att gå på gym, då Micke oftast inte är hemma förän 18 på kvällarna och oftast väldigt trött och vill ha mat. Så innan vi är klar med maten så är klockan runt halvåtta, åtta och då känns det för sent:( {Även om jag skulle behöva lite egentid ibland;)}

    Och barnvakt växer inte på träd.

    Så därför så powerwalkar jag på berget med barnvagnen och det kryper i mig nu när jag inte får göra det igen och måste vänta.

    Så fort Elina blir lite större och jag kan ta med henne på gymmet så ska jag börja igen. Funderar på att köpa något redskap hem så jag kan göra övningar hemma.

    Denna dag hade jag tänkte uträtta lite ärenden på stan:) sen blir den lugn.

    SvaraRadera