måndag 26 september 2011

Tiden den bara flyger bort

Ojojoj så tiden springer iväg. Skolan tar upp i stort sett hela min vardag numera. Har lite lite tid för packning, familj, hem o hushåll. Men det är svårt att få dagarna att gå ihop. Det kan jag inte förneka. Fasar för hur det kommer bli nästa termin då det är fler lektioner än vad vi har nu.

Fick tillbaka mina två prov jag har skrivit. Datan kunde man få max VG på och det fick jag! 1 poäng från maxpoäng. Företagsekonomi provet fick jag MVG på med 2 poäng från maxpoäng så jag klagar verkligen inte på mina resultat hittills. Men det är klart. Det ligger lite slit bakom med även om det hade fastnat mer än jag trodde att det hade gjort.

Fasar dock för vecka 41-42 då vi har sex prov under de två veckorna. Inga lätta prov heller. Rättskunskap, Matte C, Företagsekonomi, Engelska, Personal Administration (dock en salstenta men ändå) och Dataprov. Plus att vi har två grupparbeten som ska vara klara där också. Så jag lär ju ha att göra den närmsta månaden. På det är det massa inför flytten plus att jag ska till Storstaden. Men det blir till att ta med sig böckerna dit. Det är inte mer med det....

Nog om skolan! I fredags var jag ute i Mariestad med ett underbart gäng tjejer. Vi åt mat på Buffalo. Mycket god mat måste jag säga. Riktigt god mat. Kvällen var jättetrevlig och jag hoppas att det blir fler sådana. Dock förstördes kvällen lite av att när vi skulle gå därifrån såg vi en pappa och mamma och några äldre (morföräldrar?) sitta där och dricka öl och med sig har de en liten kille på runt året. Klockan 23!!! o de dricker öl på krogen!! Stackars lille kille. Inte nog med det så var de irriterade på honom att han inte ville sitta still. Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Men mina döttrar lär inte komma i närheten av någon krog så sent tillsammans med alkoholdrickande föräldrar på 15-20 år om jag får bestämma. På tal om det.. Nora är 18½ om 15 år :S Skrämmande.. tiden går fort. 15 år låter ju inte alls länge.. aja.. nu ska jag läsa lite innan det är full rulle här hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar