torsdag 6 maj 2010

Gårdagen

Igår vad jag, Nora och Nikki ute i flera timmar på eftermiddagen. Blev lite knasigt innan vi kom ut bara men sen när vi väl kom ut njöt vi i fulla drag av det fina vädret.

Vi bestämde oss för en promenad till Netto. Jag tänkte att Nora skulle få gå en bit så när vi kom till gångvägen så lyfte jag upp henne ur vagnen. Hon tyckte det var superkul att få gå. Så hon gick och gick och gick. Det var verkligen jättekul. Men sen kom vi till den stora vägen och jag förklarade för henne att det kommer farliga bilar där. Till en början var det lite gnälligt men sen förstod hon att det var vagnen som gällde.

scottie i bil-sverige

På hemvägen så fick hon gå samma sträcka. Trodde aldrig hon skulle orka gå så långt. Men det gjorde hon. Jag var riktigt stolt måste jag medge. Sen gick vi runt och tittade på lite hus och fick ett mess av älsklingen att han fick skjuts från jobbet.

Då gick vi till Shell och köpte glass och NLT för mormor ville också ha bilderna på Nora som var i tidningen och vi vill ha bilderna i vår tidning. Klockan hann inte bli så mycket så vi gick vidare till en lekpark. Där träffade vi en av Noras dagiskompisar så de lekte en stund innan han och hans pappa gick hem. Då hade älsklingen kommit. Jag och Nora bestämde oss för att gunga fast i varsin gunga. Det var så kul att Nora inte ens ville gå hem. Så det blir nog en promenad dit snart igen =)

Nu ska jag hänga upp tvätten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar